FÉLELMEK
hamar tönkremegy az akkumulátor – sokba kerül a cseréje – az előállítása borzasztóan környezetszennyező – mit kezdünk a lemerült akksikkal (és sok más hasonló aggodalom)
PATHYt új generációs lítium-ion akkumulátor hajtja.
2010 óta gyártanak nagy számban ilyen akksikat, és a tapasztalatok nagyon kedvezőek. A gyártó 5 év garanciát vállal az akkumulátorokra és 160 ezer km megtétele / 3000 töltés után javasolja a cserét, mert csak ekkor kezd el jelentősebben csökkenni a kapacitása. Ez kb. 8 év még akkor is, ha minden áldott nap teljesen lemeríted és feltöltöd. (Ehhez napi 150 km-t kell kocsikáznod vele, te mész ennyit?)

A félelmek tehát szép lassan alaptalannak bizonyulnak, és gondolj bele: ha valóban komoly kockázat lenne az akkumulátorok öregedése, akkor a gyártók vajon vállalnának-e több éves garanciát?
TÁMADÁSOK
Nagyon sokan támadják a villanyautót az akkumulátorok környezetünkre gyakorolt negatív hatása miatt két szempontból is: az egyik a gyártása, a másik szempont pedig az elhasznált akksik sorsa.
Nem vitatjuk, hogy az előállításuk terhet jelent a környezetünkre, mint ahogy MINDEN ember által használt tárgy, élelmiszer vagy éppen ruházati cikk (utóbbi a 2. legnagyobb környezetszennyező iparág) gyártása hagy ökológiai lábnyomot maga után. A lítium akkumulátorok ugyanakkor hosszú évekig használhatóak az e-autóban, hatékonyságuk 8-10 év után csökken 90-95%-osra, ami még mindig nem jelenti feltétlenül a cserét. (Halkan mondjuk, hogy örülnénk, ha minden műszaki cikket ilyen hosszú időre terveznének.)
MEGOLDÁSOK
Az akkumulátorok ráadásul lecserélve hamar új életet kezdenek: vagy egy olyan napenergiát előállító telepre kerülnek, ahol villamos energiát tárolnak bennük, vagy egy olyan üzembe, ahol újrahasznosítják minden darabját.
2019 január óta Magyarországon is működik lemerült lítium-ion akkumulátorokat újrahasznosító gyár. Dél-Korea, Kína, Malajzia, USA, valamint India után – Európában elsőként – Magyarországon létesített leányvállalatot (SungEel Hitech Hungary Kft) a globális piacvezető kóreai cég. Szigetszentmiklós után 2020-ban Debrecenben és Komáromban is hasonló üzemet terveznek.