így látják a médiában az e-autókat

fotó: Pixabay

hvg/20200227/téma: lezárult az állami támogatás, de nem végleg

Kaderják Péter szerint úgy formálják át a támogatási rendszert, hogy még inkább az olcsóbb elektromos autók legyenek támogatottak. A kisebb és olcsóbb autók nagyobb támogatást kapnának.

„A következő hetekben fogunk jelentkezni a részletekkel. Azt, hogy a nagyértékű autókat támogassuk a szűkös forrásokból, kicsit luxusnak tartjuk” – idézi a Portfolio.hu az államtitkárt, aki szerint az eddigi 20 milliós értékhatár talán túlságosan magas volt.

 

jarmuipar/20191219/téma: az alternatív üzemanyagokat használó belsőégésű motorokra is hangsúlyt fektetnek Kínában

“Azt kizárólag az állami szabályozási rendszer fogja eldönteni, hogy a jövőben az elektromos mobilitás, a hidrogénhajtás vagy a hibrid technológia kerül-e előtérbe” – jelentette ki a szeptemberi Frankfurti Autószalonon a Focus Online portálnak adott interjúban Jack Wey, a kínai Great Wall Motors vezérigazgatója. “Véleményem szerint 2030-ra többségbe kerülnek az elektromos autók, legalábbis Kínában, de valószínűleg Európában is. Természetesen lesznek még belsőégésű motorok is, mivel addigra ez a technológia is hatékonyabb, takarékosabb és környezetbarát lesz” – mondta.

 

vg/20190914/téma: vennénk e-autót, de drága

“Meglepő, de igaz a hír: azok közül a magyarok közül, akik autóvásárlást terveznek a közeljövőben, 29 százalék elektromos autót venne.” “A magyarok állnak az élen azzal, hogy a járművek magas vételára miatt nem vennének elektromos autót (a magyarok 48 százaléka szerint ez az elutasítás döntő oka)…”

 

azüzlet/20190703/téma: környezetszennyező iparágak

“A legfrissebb kimutatások szerint a járműipar és az autózás csak az 5. helyen áll a globális környezetszennyezés tekintetében. Az elektromos és hibrid technológia elterjedésével pedig ez a pozíció tovább javulhat majd.”

 

portfolio/20190427/téma: elektromos autó vs diesel

“Ami az előbbi két tanulmány alapján nagy bizonyossággal elmondható:

  • minden modellnek vannak gyenge pontjai, kevés a kiegyensúlyozott, nem irányított tanulmány
  • annak ellenére, hogy használat közben, helyben minimális az elektromos autók károsanyag-kibocsátása, még nem teljesen tiszták, az elektromos autók gyártása, használata és újrahasznosítása során is keletkeznek károsanyagok, vagyis összességében az elektromos autó is szennyező, csak nem úgy, mint a belsőégésű motoros autók
  • az autók károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos vita túlságosan egysíkú, abból a szempontból, hogy legtöbbször csupán a CO2-kibocsátást vizsgálják, miközben a mai autók egyéb károsanyagokat is kibocsátanak”

 

24hu/20190418/téma: elektromos vs diesel

“A gépkocsigyártók most készülnek tömeges méretekben átállni az elektromos autók gyártására, de a tanulmány szerzői szerint a környezet szempontjából jobbak lennének a metán meghajtású autók, mivel azok szén-dioxid-kibocsátása egyharmaddal alacsonyabb, mint a dízelgépkocsié.”

 

roadster/20190211/téma: érdemes-e már villanyautót venni

“Két alapvető választásunk lehet, ha villanyautózni akarunk: vagy reménykedünk, hogy számunkra előnyös, vagy legalább nem annyira előnytelen változások következnek, vagy nem foglalkozunk velük. Csak autózunk boldogan, csendesen, olcsón, környezetbarát módon, amíg az akkuk engedik.”

 

itcafe/20181018/tényleg az elektromos autó a jövő?

“A közlekedés okozta károsanyag-kibocsátás mérséklésére kézenfekvő válasz, hogy a belsőégésű motorokról elektromos meghajtásra állunk át. A Bloomberg előrejelzése szerint 2040-re a világ teljes járműállományának egyharmada, mintegy 559 millió autó elektromos meghajtású lesz…”

 

magyarnemzet/20170802/téma: nem is olyan zöld az elektromos autó

“Amint látható, az elektromos autók jóval környezetbarátabbak a hagyományos társaiknál, de azt azért nem szabad hinnünk, hogy ha ilyen kocsit vezetünk, akkor semmilyen módon nem terheljük a Földet.”

“Az elektromos autók szén-dioxid-kibocsátását, amint láttuk, az akkumulátor gyártása dobja meg (és akkor még nem is beszéltünk az ehhez felhasznált fémek bányászatának környezetszennyező praktikáiról). Viszont ez a jövőben vélhetően jelentősen csökkenni fog a leselejtezett elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításával. Az akkuk tömegének jelentős részét kitevő fémeket, a nikkelt, a kobaltot és a rezet már most is 95 százalékban vissza tudják nyerni, és a lítium újrahasznosítását célzó kutatások is gőzerővel folynak.”