Nehéz a megszokottól eltávolodni, néha messzire kell utazni hozzá.
Mi három éve jutottunk el a világ másik végébe, Pekingbe, és ledöbbentünk, hogy ott csupán annyi hagyományos autót láttunk, mint amennyi elektromos a hazai utakon fut. Szinte minden járművet villanymotor hajt, legyen az luxuskocsi vagy háromkerekű járgány, motorbicikli vagy rendőrautó. (Később megtudtuk, hogy óriási állami támogatás húzódik meg e mögött, de nem gondoljuk, hogy egy ilyen döntést bárki kritizálna manapság.)
Itthon először csak a közlekedést kezdtük másképp látni (majd szép lassan más dolgokon is változtatni kezdtünk, de ez most mellékes). Egyre inkább úgy éreztük, hogy túl sokat költünk a kocsira, de gyorsan kiderítettük azt is, hogy Európában vagyonokba kerül egy e-autó.
Elhatároztuk, hogy igenis találunk egy olyan kocsit, ami az emberek nagy részének megfelelő, és meg is tudják venni. Létrehoztuk a céget, és megvettük az első PATHYt, a mi elektromos autónkat.
Májustól használjuk, budapesti és agglomerációs környezetben teszteljük mi és jó néhány ismerősünk nap mint nap.
Lali véleménye szerint: „Már tíz perce mentünk, mikor eszembe jutott, hogy elektromos autóban ülök. Ugyan úgy felvette a városi ritmust, mint benzines társai, csak csendben. Városba csak ilyen autókat engednék be.”
Sorban meggyőződtünk a gyári adatok megbízhatóságáról, megtanultuk, hogyan kell energiatakarékosan vezetni.
Boldogok vagyunk attól, hogy tisztán közlekedünk és igen, nagyon-nagyon sokat spórolunk is közben.
Kialakítottuk a körülményeket, megoldottuk a szervizelést, kereskedőként biztosítjuk a garanciális feltételeket, bár egyelőre nincs bemutatótermünk.
Egy sor olyan tervünk és dolgunk van még hátra, amivel még könnyebbé szeretnénk tenni a vásárlást, de nem akarunk tovább várni, elérkezett az idő az első ajánlatunkra.